top of page
plama5.jpg

Diagnoza

Diagnoza dziecka polega na zbieraniu i analizie informacji w celu zrozumienia jego stanu rozwoju czy trudności. Proces ten obejmuje rozmowy z rodzicami, obserwacje dziecka oraz przeprowadzanie różnorodnych testów diagnostycznych.

Na podstawie zebranych danych, specjaliści formułują wnioski oraz proponują odpowiednie wsparcie i interwencje. Celem diagnozy jest dokładne określenie uzdolnień, trudności i obszarów do pracy z dzieckiem, aby móc skutecznie wspierać i pomagać w jego prawidłowym rozwoju i funkcjonowaniu.

Diagnoza psychologiczna

Przeprowadzamy obserwację kliniczną dziecka, która pomaga nam zidentyfikować mocne strony i potencjalne obszary rozwoju dziecka wymagające wsparcia. 

Diagnoza pedagogiczna

Pedagog ocenia poziom wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka, jego styl uczenia się oraz ewentualne trudności w nauce. Wykorzystuje w tym celu najnowsze narzędzia.

Diagnoza logopedyczna i neurologopedyczna

W czasie badania logopedycznego terapeuta przeprowadza wywiad z rodzicem na temat rozwoju dziecka, jego komunikacji i mowy. Bada artykulację (wymowę poszczególnych głosek). Ocenia narządy artykulacyjne pod kątem budowy anatomicznej (język,wargi,warunki zgryzowe,podniebienie twarde i miękkie,wędzidełka). Ocenia sprawność motoryczną aparatu mowy i percepcję słuchową. Sprawdza funkcje prymarne (oddychanie,gryzienie,żucie). Diagnoza kończy się wydaniem pisemnego rozpoznania logopedycznego zawierającego strategie postępowania terapeutycznego.

Ocena procesów Integracji Sensorycznej

Terapeuta SI przeprowadza ocenę funkcji sensorycznych dziecka, identyfikując ewentualne zaburzenia przetwarzania sensorycznego, które mogą wpływać na
zachowanie i funkcjonowanie dziecka. Diagnoza obejmuje obserwację kliniczną i specjalistyczne testy SI.

Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonowania Dziecka

W niektórych przypadkach istnieje wskazanie do wielospecjalistycznej diagnozy dziecka, którą dokonuje zespół specjalistów. W takiej sytuacji ustalamy na pierwszej
konsultacji, którzy specjaliści przeprowadzą diagnozę. Zespół specjalistów spotyka się, aby omówić wyniki diagnozy i wspólnie opracować plan rozwoju dla dziecka.

Diagnoza motoryki małej

xyz

Diagnoza gotowości szkolnej

xyz

Diagnoza uzdolnień

xyz

Proces diagnostyczny

01.

Wstępna konsultacja

02.

Omówienie wyników

03.

Zajęcia indywidualne lub grupowe

04.

Spotkania kontrolne

05.

Dodatkowe wsparcie

bottom of page